Höstigt

Hej finisar!
Jag tänkte passa på att slänga in ett inlägg nu när jag har lite tid över, fast egentligen har jag inte det då jag har prov på tisdag som jag egentligen måste läsa på men när jag har skjutit upp det hela helgen ändå så spelar det väl ingen roll om jag skjuter upp det 15 min till ellehur ;) haha...
I onsdags när egentligen min praktik började så vaknade jag med världens halsont, det var verkligen jätte länge sen jag var förkyld så det var ju rätt typiskt att det kom då, jag var iaf hemma resten av veckan, och tog det lungt.
Allså jag har så mycket jag vill skriva men vet inte riktigt vad jag ska skriva ändå, jag har tänkt så mycket på hur jag vill göra med skolan och allt, jag var ju inte helt säker på att jag ville jobba med just barn osv och det är jag absolut inte än heller. 
Jag tänker gå klart det programmet 3 år så jag har en bra utbildning och jag älskar verkligen skolan! Men sen,, så tänker jag nog läsa vidare på universitet, och som det känns nu så blir det nåt inom häst ändå, men jag vet inte än.. Fast det är ju ändå 3 år kvar typ så jag tror jag hinner tänka&bestämma mig. 
Julle då, var en och kollade på hans rygg förra veckan då han ömmat lite, hon sa att han bara var spänd och inget mer, han ska masseras och ridas väldigt lång&låg och bara bommar nästan. Så det har vi hållt på med hela veckan, idag longerade jag han över lite bommar och han skötte sig bra, pigg och lite galen var han som vanligt men annars var han duktig, på slutet sänkte han lite och sträckte ut ryggen vilket han behöver.Så det var väldigt skönt att det inte var nåt allvarligt iaf. 
Sen idag skulle vi egentligen till min moster i stan och hälsa på de men jag måste verkligen plugga nu och fixa lite för imorgon. Så jag stannar hemma med hunden. 
 
åh, jag älskar verkligen hösten mer och mer också, det är såå mysigt med alla underbara färger och det blir bara mer och mer mysigt att gå upp lite extra tidigt på morgon värma en varm kopp choklad eller nåt sånt och bara mysa under en varm filt, såå cozy<33
Dock tycker jag mindre om vintern, det får gärna snöa och va kallt i december men sen ska det bli vår direkt tycker jag, också kan det vara vår i en månad sen kan det bli sommar direkt och va sommar ett tag. 
Vet ni, vissa kvällar när alla känslor blir större och tar ett stadigare grepp om en så brukar jag ibland tänka på vad liten jag är i förhållande till jorden.. visst låter det flummigt, haha men det funkar. Vad små ens problem är egentligen om man jämför med andra saker.
Och gud vad flummigt mitt inlägg blev överhuvudtaget såå långt men såå lite som är intressant att läsa Aja nu måste jag faktiskt plugga men först ska jag ringa upp en underbar vän som jag tycker riktigt synd om nu. 
Vi hörs!
 
                                                       
                                                             
                                                     
                                                             
 
 
 


Kommentarer
Ella

Hej där du är och undrar om jag får rida för dig någon gång? :) ps. besök gärna min blogg.

2014-10-02 @ 12:31:21


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0